Ładowanie...

Ogólnopolskie Dni Wspólnoty ERM w Gdańsku

2009-04-28 | czytano: 1260
W dniach 24-28 IV wzięliśmy udział w Ogólnopolskich Dniach Wspólnoty ERM w Gdańsku. W tym czworo gimnazjalistów i szóstoklasistów, jako wolontariusze 12 dzieci + S. Małgorzata i P. Asia jako opiekunki. Podróż 15 godzin pociągiem do Gdyni,...

erm1W dniach 24-28 IV wzięliśmy udział w Ogólnopolskich Dniach Wspólnoty ERM w Gdańsku. W tym czworo gimnazjalistów i szóstoklasistów, jako wolontariusze 12 dzieci + S. Małgorzata i P. Asia jako opiekunki. Podróż 15 godzin pociągiem do Gdyni, którą zwiedziliśmy najpierw, rejs statkiem po Zatoce, potem zwiedzanie muzeum oceanograficznego i osobiste, bliskie spotkanie z Bałtykiem, przez zanurzenie dłoni i spacer po plaży. Po południu udaliśmy się do naszego punktu zatrzymania, jaką była Szkoła a w niej szatnie, akurat zajęliśmy dwie kabiny, rozścieliliśmy nasze karimaty, śpiwory, zjedliśmy kolację i poszliśmy na adorację do kościoła Matki Bożej Fatimskiej. Rano wyruszamy, oczywiście po miłej nocy i śniadaniu, do katedry Oliwskiej, gdzie mamy spotkanie z ks. Biskupem Tadeuszem Gocłowskim i wysłuchaliśmy koncert muzyki organowej. Po tych wrażeniach przedpołudniowych wielkim ponad dwutysięcznym orszakiem wyruszyliśmy do Hali OLIVIA, na spotkanie formacyjne, koncerty ewangelizacyjne i rozstrzygnięcie konkursu wiedzy o Eucharystii oraz Koncert zespołu dziecięcego z Łodzi: Mały Chór Wielkich Serc. Wieczorem Eucharystia sprawowana przez Pasterza diecezji oraz naszych kapłanów, przybyłych z różnymi grupami, w bazylice Mariackiej w Gdańsku i pokaz sztucznych ogni i fajerwerków nad Zatoką. Powrót do miejsca spoczynku i nazajutrz wcześnie rano udajemy się na historyczne Wzgórze św. Wojciecha, tam w oczekiwaniu na Eucharystię, na którą zaproszony jest nasz Przyjaciel Ks. Bp Antoni Długosz, spożywamy śniadanie, wyjątkowo obfite, (jakoś na dworze lepiej smakuje). Doświadczamy jak wiele pracy włożyli nasi gimnazjaliści w sobotę i niedzielę kierując nami, rozkładając przynosząc tyle potrzebnych nam rzeczy. Cieszymy się że się zdecydowali na tę służbę młodszym, zwłaszcza, że z S. Małgorzatą jako dzieci byli na Ogólnopolskich Dniach Wspólnoty w Niepokalanowie 2004r. i w Częstochowie 2006r. Dziewczyny też doświadczyły spotkania dla Gimnazjalistów w Lipnicy Murowanej w 2007r., zdobywając nowe kontakty i nowe doświadczenia. Po południu, popłynęliśmy w stronę Westerplatte słuchając opowieści co się tam wydarzyło, poznając ten broniony kawałek Polski na początku II Wojny Światowej. Wieczorem tym samym pociągiem, którym przybyliśmy do Gdańska, wracamy na południe - do Nowego Targu.